Åh vad jag älskar min mamma

Denna morgon mötte jag upp Sofie, Daniel och Rebecca på stationen och vi åkte tillsammans till Sveriges huvudstad Stockholm "08-land" för att gå på gudstjänst i St:a Clara kyrka. Det var en bra gudstjänst med ganska givande predikan iaf för mig. "Om du var åtalad för att vara kristen, skulle det då finnas tillräckligt med bevis för att du skulle bli fälld?" Det satte iaf griller i mitt huvud.
När gudstjänsten var över fastnade jag och Rebecca (på ett ungefär) i killen vid dörren. Han frågade ut oss vad vi var för ena och var vi kom från. "Jaha, Hovsjö. Jamen det är bra!" Sen fick vi tillåtelse att gå. Så kändes det lite. Kul var det.

Sen ville jag gå på promenad i det soliga vädret så vi vandrade Drottninggatan, genom Gamla stan och över halva Söder. Gick lite vilse innan vi kom till Medborgarplasen. Gick sen till ett ställe jag har ätit lunch på på jobbet. Ett thaiställe. Jag tog en yakitori som var jättegod. Sofies var lite kall men hon får skylla sig själv som inte sa till tycker jag. Efter nästan en timme gick vi därifrån. Rebecca avvek eftersom att hon kände att det var dags att bege sig hemåt. Vi andra gick in på ICA och köpte glass, chips och 72%-ig cholkad. Gick sedan ner mot vattnet förbi Eriksdalsbadet och satte oss vid vattnet och dinglade med benen. Mumsade på våra saker och sen träffade vi Pelle och Pia. Vi bjöd de på chips, men bitch-Pia var speedad hamster och sen kom Helena och Maja och ett par invandrare (vi pratar om fåglar nu alltså). De åt upp mer chips än Daniel hade ätit. Efter ett tag blev det kallt och vi började gå igen. Kom upp till tåget och tog 17-tåget hem till Södertälje. Hoppade av i hamn och tog en äventyrlig promenat till Södertälje centrum där våra vägar skiljdes åt.

En mysig dag men ibland känner jag mig väldigt lätt utanför. Nä de går där med armarna om varandra känner jag mig mest ivägen faktiskt.

När jag kom hem från dagens äventyr i huvudstaden berättade jag för mamma vad jag hade gjort under dagen och nämnde även att jag har planer på att kanske åka till Tyskland på fredag. Hon undrade lite vad jag skulle göra där (typ bo på hotell) och med vilka jag skulle åka (Mamma: Johan... han med hatten? Ja honom gillar jag).
Mamma: Ja, du är ju myndig nu.
Jag: Skulle du inte låta mig åka om jag varit sjutton?
Mamma:  Du och tre killar?!
Jag: Ja... Men Roddan är nästan tjej...
Mamma: Ja men då så. (typ)

Sedan vid middagen när den eventuella tysklandsresan kom på tal igen sa mamma: Jag tycker det är konstigt att Roddan inte har någon tjej. Han är ju så trevlig.
Jag såg väl ut lite som ett frågeteckenoch frågade när hon har träffat honom.
Pappa: I sommarstugan, kommer du inte ihåg det? Hade du druckit för mycket eller?
Mamma: Jamen han var ju jättetrevlig då och han försökte ju hjälpa dig att bli av med TV-bänken... och allt det här med maren... Och han är ju så insatt i skolan.
Hehe. Det är nog inte bara Johan som min mamma gillar. Fast idag pratade hon även om honom. Att han verkade vara en sån där skön kille. Som inte bryr sig om vad andra tycker. Han är sig själv ändå. Till och med pappa kommenterade att han gav ett bra "first impression".

Vi får se vad de på jobbet tycker om att jag ger upp en dag tidigare... Eller om det ens går. När Thereze försökte få ledigt en dag i somras fick honm nej. Det var skitdåligt! Hon var också extraanställd med timlön... Gulp!

Men jag måste ju med. Fatta bara hur underbart detta kommer att vara!
http://www.statoildetaljhandel.se/FrontServlet?s=solros&state=solros_dynamic&viewid=209945

Kommentarer
Postat av: Roddan

Taskigt sagt Josefine! T-a-s-k-i-g-t. =(
Men komiskt samtidigt. :P

Postat av: Josefine

Ska jag ta bort det från bloggen?

2007-09-23 @ 21:17:38
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Sofie

naw...ja de e mig 2 fina pojkar de där! ;D
tack så jättemkt för en underbar dag i sthlm btw. jag hade jättetrevligt. Hoppas du hade de lika roligt! :D jag vet att jag får skylla mig själv att ja inte sa till. de va ju faktist inte så farligt. O ja hade ingen lust att komplicera saker o ting.. lol

2007-09-23 @ 21:19:18
Postat av: Rosanna

HAHAHAHAHA RODAN ÄR JU NÄSTAN TJEJ!!!!!!!!! asg big time asså!

2007-09-24 @ 14:35:54
URL: http://rosieslivsshow.blogg.se
Postat av: Roddan

Rosanna, fuck you :D

2007-09-24 @ 16:37:58
URL: http://roddan.nu
Postat av: Rosanna

fuck you too! :D

2007-09-25 @ 13:43:27
URL: http://rosieslivsshow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback