Arbetsförmedlingen suger as! DÖÖÖÖÖ!

Jag var ju tillsammans med Daniel på en gruppinformation hos Arbetsförmedlingen den 23 augusti. De ville att vi skulla komma den 28 augusti för ett personligt samtal men jag sa att jag jobbade fram till den 14 september. Då blev jag istället ombedd att komma in på öppet hus måndagen den 17 september mellan kl 0900 och 1100.

I torsdags fick jag ju reda på att jag skulle jobba här i två veckor så måndagen den 17 september kl 0805 (fem min efter att de öppnat) ringer jag Arbetsförmedligens kundtjänst. Får då reda på att jag har avaktualiserats för att jag förmodas ha jobb. "VA?!?!" ringer i mina öron. Killen med härlig dialekt och jag diskuterade detta i åtta minuter utan att komma fram till något. Han sa att jag skulle ha fått en förfrågan hemskickad per brev vilket jag inte hade fått och att jag inte alls förväntades komma in på öppet hus... Det enda han kunde göra var att rekomendera mig att gå dit och skriva in mig igen. Orka, wtf?!

I måndags när jag kom hem låg ett brev från Arbetsförmedlingen i brevlådan. Där stod det att jag hade avaktualiserats för att jag fått arbete fr.o.m. 2007-09-11. Ehm? Det har de glömt att tala om för mig... Var har jag arbete?

Idag smet jag ner till mammas skrivbord och ringde Arbetsförmedlingen i Södertälje. Ann Sandberg (som tydligen var min handläggare och som jag fått brevet ifrån) var ledig på fredagar. Jag fick prata med en Eva Karlsson. Fick inte reda på så mkt mer av henne och hon kunde inte göra annat än att rekomendera mig att komma in igen den 1 oktober när jag blev arbetslös. Luften gick ur mig och jag lät nog jätteotrevlig. Who can blame me?! Avslutade iaf med att önska henne en trevlig helg. Tror hon blev lite gladare då. Men det blev inte jag!



Om jag nu bokat tid den 17:e för att jobbet tar slut den 14:e... Hur kan de då avaktualisera mig den 11:e och påstå per brev att jag fått jobb? Jag hade ju sagt hur det låg till och DÅ var det ju inga problem... WTF! Fatta att jag inte tycker om arbets-fucking-förmedlinegn! Blö!


Kommentarer
Postat av: Sofie

usch..låter inte alls som nåra trevliga människor det där...smisk ska de ha.... hoppas de kan hjälpa dig sen då, när du väl blivit arbetslös!!!!!

2007-09-21 @ 16:27:00
Postat av: Josefine

De verkar trevliga iaf.
Men det är ju det de inte gör. De hjälper ju inte ett skit. De säger de ju själva cokså. Man får typ bara stå med i deras system utan att få ngt bidrag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback