Dagens lunch

Dagens lunch är lite utöver det vanliga just idag. Alla anställda ska nämligen på ergonomiinformation på plan 11 idag. Denna är i matsalen eftersom att det är den enda lokal vi har som rymmer så pass många personer. Tiden är "din lunch". Du ska alltså gå till matsalen, på din lunch och lyssna på ergonomiinformation i en timme. Det är säkert jätteintressant men är det rätt att man ska gå på sin lunch, utanför arbetstid?!?!?! Så då blir det ingen lunch idag då. Nästa måltid 1900. Hoppas att jag överlever tills dess då. Jag lär ju vara glad som sjutton och full av energi på eftermiddagen. Jomen vadå, de bjuder ju faktiskt på en macka där uppe. 

Tjena! Detta går inte jag och min mamma med på. Det är emot våra principer. Därför bajsar vi på detta och ska äta våra matlådor som vi besvärat oss med att ta hit. Men! Vi får inte springa i onödan där uppe idag och då har de ställt en micro på plan nio, där vi sitter. "Microrum 11:15-13:00" står det på dörren till ett litet rum. EN (1) micro. WTF, då lär det ju ta över en timme innan man ens fått sin mat klar.

" Som tidigare meddelats har vi ergonomiinformation idag och imorgon på pl 11 mellan kl 11.15-13.00.

Undvik i möjligaste mån "spring genom" pentryt denna tid.

Vi har flyttat en micro till pl 9."

Måste jag säga att jag hatar denna arbetsplats?! Känns som att jag berättat det för er läsare otaliga ggr redan. Och sen tycker de att jag ska söka jobb här. Tror faktiskt att jag hellre är arbetslös än anställd på det här skitföretaget.

Det kanske kommer en uppdatering senare.


Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Wow, det där låter bara sjukt idiotiskt. Som om någon kommer gå på ett möte istället för att äta lunch?
Du behöver ju bara stå ut en vecka till i alla fall...

Postat av: Josefine

Ja, typ alla gör det. De blir ju "bjudna" på en macka. WOW liksom! Vilket generöst företag.
Ja, en vecka till, sen måste jag ju stå ut med dig verenda dag typ. =P

2007-09-10 @ 11:09:00
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Dan Da Man

Vad är jobbigast, din arbetsplats eller jag?
Vadå, är inte en macka typ jättemycket mat?

2007-09-10 @ 12:40:30
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Heter man Daniel så kanske man överlever på det en hel dag... men nä. Det är inte jättemkt mat!
Jobbet är nog jobbigast, men saken är ju den att när jag är med dig får jag inte 90 kr per timme... Vi kanske borde ändra på det? Shiet, det där låter perverst... ;)

2007-09-10 @ 13:08:18
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback