Gårdagen

Det har kommit hit tre läskiga (helt okej) tjejer från Karlstad som ska lära sig ett av våra program. Oh tror ni inte att de börjar diskutera klimakteriet?!?! Eller ja: "Det var så varmt när jag kom in hit så jag började fundera på om jag har kommit i klimakteriet." Och hon är max 30 år... Att man ens går och tänker på sånt då.

Igår hoppade jag av tåget i Östertälje och tog bussen till Sofie eftersom att det regnade. Vi gav oss ut och sprang i kusen. Jag fick ont i min axel så jag sprang bara ett varv. Tänkte faktiskt springa mer. Men den när det började gå över sprang jag lite till. Som en galning faktiskt.

Sen duschade vi och lagade pannkakor. Det måste vara det absolut svåraste att laga. Det bara degar sig och går sönder. Mot slutet gjorde vi jättesmå och då gick det lättare. Det tog väl drygt en halvtimma. Och så tog det två röda innan de var slukade. Usch vad vi är glupska. Hemmagjord hjortronsylt, blåbärssylt och vatten.

Sen kom tanterna hem. Oj vad de är roliga. Sofies mamma med ett gäng kompisar alltså. De pratade om jackor och storlekar och allt möjligt. Det var så tjattrigt att man inte kunde tänka (ja, jag skyller på dem).

Sen kom Daniel och vi började traska hem till mig. Jag tyckte det var en mysig promenad. Daniel frös lite men jag tyckte det var mysigt. Höstpromenad. Fast så hade jag ju vantar och dubbla jackor.

Sen kom vi hem till mig och jag sprang runt i köket lite. Sen pratade vi. Och sen var vi tysta. Och sen var det dags att sova. Kändes ganska bra trots allt, att vi fick tillfälle att umgås och prata fast det inte var så länge. Blev iaf lite gladare av det.

Och som vanligt när den pojken sover hos mig blev han upptvingad runt kvart i sju, utan frukost och utkört. Fast idag körde jag faktiskt hem honom. Han bor på ett väldigt bra ställe för sånt. På väg till tåget liksom. Greta! Dumpade honom ungefär tio meter från huset. En liten bit får han ju faktiskt gå själv.

Vi kom fram till att när jag blivit arbetslös om lite mindre än två veckor ska han flytta hem till mig och då behöver jag inte köra ut honom innan klockan slagit sju utan frukost. Vi tror även att hans far blir väldigt glad över detta. Eller typ inte alls. =/

Now - back to work!

PS. Jag är väldigt söt på jobbet med mitt head set på huvudet. Bild kommer inom kort.

Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Låter som en trevlig gårdag. Jag är också glad att vi fick träffas en stund. Hoppas min pappa tillåter att jag träffar dig igen... ;)
PS. Bilden vill jag se, genast!

Postat av: Josefine

Den har jag på mobilen... Ska ladda in den sen.
Och du, annars får du göra uppror mot din far. Du är ju faktiskt 19 och ett havt år. Drygt! ;)

2007-09-04 @ 10:51:36
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Dan Da Man

I know... I know...

2007-09-04 @ 11:26:30
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Och i jul (när vi ska fira tillsammans) när är du bara en månad och en dag från att vara 20... Shiet vad du är gammal.

2007-09-04 @ 11:38:35
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Sofie

haha..jag tycker om min mamma o hennes tanter ju... :P
äsch..man behöver ju inte va så tlig när de gäller mat. så länge se smakar gott.. o de gjorde de ju.. :D

2007-09-04 @ 15:14:54
Postat av: Josefine

Jag tycker också om din mamma och hennes tanter. Helt underbara ju. Så vill jag cokså bli när jag blir stor! =P

2007-09-04 @ 15:20:21
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Sofie

haha..jag också! >< kanske kan fråga om lite tips av dem nån gång? ;)

2007-09-04 @ 15:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback