Jobbet och veckan och död dator

Sitter på jobbet har har ont i mina stackars små fossingar. Ränner runt som en galning och uträttar saker. Igår fick jag (förutom den gamla hederliga pentryrundan, som innebär att man fyller på det som saknas - kaffe, choklad, mjölkpulver, mjölk, te, socker, pinnar (att röra om med) samt plockar med sig disk) bl.a. plocka in varor som hade kommit och köpa citroner och lime... Idag har jag kört ut posten till folk. Det var lite jobbig när det inte stod ngt namn, t.ex ett brev från Volvo: "till föraren med registreringsnumret xxxxxx" LOL. Gunilla förstod iaf att jag inte visste vem som körde den volvon. Måste varit ngn svensk.^^

Annars då? Ja... Jag kommer inte ihåg riktigt. Är ensam hemma till tors för mamma och pappa är i Italien på vin- och olivoljsprovning. Really nice for them! (30 grader, god mat, gott vin... men luftkonditioneringen på rummet funkar inte så där är det 25 grader....)

Kan ju dra storyn om varför datorn hemma inte fungerar...
I söndags innan Joel skulle komma hem till mig tänkte jag städa och dammsuga. Städar lite och sen sätter jag på dammsugaren som dör innan den hinner ta sitt först "andetag" eller brum eller vad man nu säger... Tänker att det kanske är ngt glapp i vägguttaget och byter till ett vägguttag i mitt rum (från förrådet) och samma sak händer igen. Denna gång märker jag att lampan slocknar. Aha! Måste varit ngn säkring som gick! Även datorrummet dog denna gång så jag kunde ej sitta framför datorn. Väntar med att fixa det tills Joel kommer och under tiden hann jag städa i köket och fixa mina äckliga fötter (nja, SÅ äckliga är de faktiskt inte). Joel fixade säkringarna och det gick att tända i alla rum. Fine! Men tror ni då inte att datorn var DÖD död?!?! Det blinkade en lampa på baksidan men ingenting hände när man försökte starta den. Drog ur och satte i några sladdar, på och av med strömmen - men den var DÖD!

Ringde far min. Han sa att det nog var något med spänningsagrigaten vilket tydligen skulle innebäsa att man fick skruva sönder datorn och börja mecka med den. Och pappa kommer inte hem förrän torsdag.... Och då har han troligtvis inte tid att fixa med den heller... Tur att de inte är borta längre så att jag kan komma åt mina pengar på kontot... Har ju inte så jättemycket på kortet.

Men inget ont som inte har ngt gott med sig....
Detta innebar att jag kom i säng (släckte lampan) 22:14 på söndagkvällen. =O Typ rekord från min sida. Joel åkte ju hem tidigt, runt kvart i nio. Stackarn skulle ju upp till jobbet halv sex.... Jag duschade och sen fanns det ju typ inget mer att göra än att sova. TV:n lockar mig inte så mkt längre.
Kom även i säng ganska jättetidigt i måndags.... Visserligen var jag helt slut efter att ha sprungit runt en hel dag på jobbet. Och även om man inte går så står man. Jag satt ner 30 min innan lunch + när jag åt + på tåget.... Mina ben var DÖDA!!!! Stackars Daniel som var med mig den kvällen. Jag bara klagade och sen la jag mig i sängen och sen somnade vi.... Typ vid nio eller tio...
I går när jag kommit hem från hemgruppen så hade en dator förstört allt. Kom iaf isäng halv tolv eftersom att jag kommit hem runt tio (?) och skulle vattna blommorna och duscha....

Så nu har ni lite koll. Och jag ska återgå till jobbet som för närvarande består av att sortera post eller vad man nu ska kalla det. Jag tar ut brev ut kuveren och lägger dem i olika högar efter datum och kollar så att de inte kommer från en viss ardess eller är märkta med en etta, då ska de till en speciell hög (den består för närvarande av endast tio brev...). Mina tre olika datumhögar är 4, 5 respektive ca 30 cm höga.... Dubbelvikta A4-papper.... Mina fingrar börjar bli torra...

Puss på alla!


Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Jag har haft sämre kvällar än så...
Förvisso bättre också, men man kan ju inte ha kalas varje dag (eller kan man?)!

Postat av: Josefine

Jodå, det kan man. Jo, jag tycker t.ex att många av kvällarna i Skåne var bättre... Fast denna var cokså mysig.

2007-09-20 @ 09:42:35
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Dan Da Man

Ja, det var ganska mysigt i Skåne.
Ska vi ha kalas varje dag då?

2007-09-20 @ 15:05:33
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Saknar skånedagarna lite faktiskt... Fanns inte så många problem mer än regn och Haggan...
När vi är arbetslösa samma dag ska vi fira med ett hejdundranes kalas tycker jag!

2007-09-20 @ 16:52:56
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback