Mamma <3 - som vanligt!

Lite snabbt om de senaste händelserna:

Ringde arbetsförmedlingen idag. Jobbiga kärring!
Aja, jag ska in dit på mitt möte nån gång när jag kommit hem från Tyskland. Ska ha med mig betyg från gymnasiet, intyg från arbetsplatser och min jobbansökan. Hoppas det leder till ngt.

Ringde ju från mammas telefon och när jag gick därifrån började Yvunne D-E prata hockey med mig eftersom att hon visste att jag skulle på matchen SSK-Mora igår. Och hos sa grattis till vinsten och allting. Hon är väldigt trevlig! Sen Kom Yvonne B och hon frågade hur det var annars. Jag berättade om mitt tjaffs med arbetsförmedlingen. Hon höll med om att det var skit och att de bara var onödiga och att jag ska söka jobb där - man behöver ju ändå inte göra ngt eller kunna ngt.^^ Sen kom vi in på Göran Perssons nya lön - 100 000 kr - I TIMMEN.
Yvonne: Ja, då vet du vad du ska satsa på i framtiden då.
Jag: Ja, då behöver jag ju bara jobba en timme.
Hon skrattade lite åt det, men det är ju så. Jobba typ en timme per halvår, det vore ju ngt... Snacka om överbetald. Och det är ju våra skattepengar också. Jag menar, vad får jag - en arbetsförmedling som avaktualiserar mig.^^

Sen ringde mamma och undrade vad de sa på arbetsförmedlingen. Och så berättade jag om min och Yvonnarnas konversation om Persson. Och att Mahrs (min gymnasielärare i svenska B, psykologi och religion) sa en gång. Det var något i stil med "Jag är ju socialdemokrat. Men det är inte Socialdemokraterna." Jag tycker att det var ganska bra sagt. Det ligger iaf ngt i det hela.

Mamma blev väldigt upprörd av vårt tretton minuter långa samtal och utbrast:
"Jag tror på Rodolfo! Jag tror på honom" han verkar vettig!"
Måste jag tillägga att jag satt och asgarvade?
Fluffy - you've got a BIG fan! xD


Kommentarer
Postat av: Sofie

tihi.. Din mamma verkar ha många idoler! Eller hn verkar ha lätt för att tycka om människor. Men sånt e baaaara härligt! xD

2007-09-26 @ 00:14:57
Postat av: Roddan

Hahahah LOL :D

Postat av: Josefine

Det är Roddan och Johan vi pratar om. Can you blame her?

2007-09-26 @ 06:37:11
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Sofie

haha..Nope..inte de minsta!!!! XD

2007-09-26 @ 10:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback