Nästan överkörd

Denna dag började inte så bra.

Efter att ha skickat sms och ringt ca tio ggr igårkväll till Joel utan svar svarade han när jag ringde tio över sex i morse. Hade då haft massa mardrömmar om honom. Han var bara inte samma person. Han var apatisk, sket i allt, luktade öl, var full och brydde sig inte.
Det kändes som att det stämde in på verkligheten. För Joel och jag hade inte direkt ngt trevligt samtal. Det känns inte som att han bryr sig om vad jag säger och att han vägrar att lyssna. Han tar nästan aldrig till sig det jag säger.

Fick ta bussen ner till stan där det stod ett gammalt tåg inne. Jaja, jag fick ju sittplats iaf.^^

Kliver av i Sthlm södra och blir nästan överkörd av en bil. Jag gick ca två, tre meter bakom en tjej när vi kom till ett övergångsställe. En ljus blågrå bil stannar för henne och hon går över. Jag som går bakom söker ögonkontakt med föraren och börjar sedan gå över när han börjar köra. Min reaktionstid och tiden det tar att stanna gjorde att jag "körde in" i bakre delen av hans bil. Jag hann alltså inte stanna utan dunsade in i hans fina moderna bil varpå slippsnissen med ljusgrå kostym och matchande slips ursinnigt rusar ur bilen och ropar på mig, som efter den traumatiska upplevelsen börjat ta några tveksamma steg mot jobbet.

Slipsnisse utan vett: Hörrö du! Du har ingen rätt att slå på min bli!
Lilla nästan påkörda jag: Eh... Du höll faktiskt på att köra på mig...
Slipsnisse utan vett: Du ska inte gå här och drömma!
Lilla nästan påkörda jag: Du ska lämna företräde för mig.
Slipsnisse utan vett skällde ut mig när det var han som gjort fel och lämnade sedan platsen. Jag var jätteupprörd och arg och ledsen. När spänningen släppte blev jag helt darrig och började gråta. Det bara kom.

Varför kan folk inte
köra för? De borde inte ha körkort!

Det känns som att jag förlorat min bästa vän. Och nu var det så att han nästan förlorade mig istället. Det kanske hade varit lika bra om jag hade blivit överkörd (?). Jag håller ju iaf på att förlora alla jag älskar känns det som.

Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Wow, det blir bara jobbigare och jobbigare verkar det som. Jag lider verkligen med dig.

Postat av: Josefine

"Hm"

2007-09-05 @ 11:15:27
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Rosanna

Älskling?!?!?!?! Vad händer???? PUSS!!!!! Var inte ledsen! Svin-slips-äcklet var bara en vidrig jävla fitta som inte fått nåt på länge och allt gick ut över dig! Jag vet hur det känns när sånt händer!
Joel låg säkert och sov när du ringde och var därför så trött att han inte orkade prata ordentligt-vet hur sånt känns också! Det är typ tusentals gånger Mattias låter som "whatever, i dont care about a fuck" när han pratar med mig, det är bara att antingen snacka med honom och säga hur det känns (fast när jag gör det säger mattias "lägg aaaaav, så ere inte" inte särskilt övertygande) eller att skita i det och bli lite dissig själv och inte ta åt sig. den brukar jag försöka med fast jag är så känslig så det funkar inte så bra för mig.
och hallå vadå förlorar alla du älskar? du har ju alltid mig! :) och massa massa andra, de lovar jag jossan! pussar världens finaste tjej!

2007-09-05 @ 11:51:44
URL: http://rosieslivsshow.blogg.se
Postat av: Josefine

Joel var vaken för han skulle iväg till sin praktikplats (han börjar typ kvart i sju ibland).
Jag är cokså sådär överkänslig så det är jättejobbigt. Jag tar jättelätt åt mig och överanalyserar saker och tar det som ngt dåligt ofta.
Ja du är underbar! Men vi står ju inte varandra så jättenära. Sist vi sågs var tio månader sedan. Och visst, en relation bygger inte på hur ofta man träffas eller pratar. Men det känns inte som att vi riktigt känner varandra helt. Allt med förtroende och sånt där. Du förstår vad jag menar va? Du betyder verkligen mkt för mig och du är en sån där underbar person vars ord man verkligen tar till sig. Iaf gör jag det. Och jag blir jätteglad!
Men det känns som att jag glider ifrån och tappar all nära kontakt med alla mina närmsta vänner. Alla som betyder ngt. Det känns. Och det känns inte bra!
Pussisar till dig också älskling!!!

2007-09-05 @ 13:20:59
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Rosanna

Jag förstår och jag vet men ändå :) Man ska aldrig underskatta en vän, trots att man inte står varann så nära!

2007-09-05 @ 13:57:14
URL: http://rosieslivsshow.blogg.se
Postat av: Josefine

Sant! Du är så vis älskling. Jag lovar att aldig underskatta dig! Men det känns ju inte på samma sätt när man inte står varandra så nära. Men jag ska bättre mig. Aldrig ta ngn för givet och att verkligen uppskatta mina väbber mer. Det får bli mitt mål. Puss och kram på dig!

2007-09-05 @ 14:24:31
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Rosanna

Sounds like a plan!

2007-09-05 @ 14:52:08
URL: http://rosieslivsshow.blogg.se
Postat av: Josefine

Yes. That is my secret (what?!) plan!

2007-09-05 @ 15:36:16
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Sofie

Gumman!!! Usch. o blä! Att du ska behöva gå igenom det här. Jag kommer alltid finnas här för dig älskling, o jag hoppas att du inser snart att dina vänner finns närmare än du tror! Du e UNDERBAR! Pussisar!
PS! Vilket svin som höll på att köra på dig, o sen skylla ifrån sig. Blä på sånna människor!!!!!!!!!!

2007-09-05 @ 22:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback