Sista dagen på team östra

Sista dagen på jobbet, på team östra (that name suck), dvs reskontraservice. Skickade ett halvgulligt avskedsmail:


Idag är det, som många av er redan vet, min sista dag här på Sergel. Jag har fått jobba längre än det var tänkt från början men tyvärr får jag inte fortsätta längre nu. Det är den nionde och sista veckan jag jobbar här denna sommar och det känns som att jag precis börjat lära känna er nu, vilket är anledningen till att det känns det extra tungt att bhöva lämna er. Ni är ju så underbara!


Jag vill, innan jag slutar, passa på att tacka er alla för att ni har varit så snälla, tålmodiga och hjälpsamma mot mig.

Lite skönt blir det att få sova lite längre på mornarna och hinna med att göra mer än att jobba. Samtidigt vill jag ju inte vara hemma hela dagarna, då man lätt blir så lat utan ha något att göra, och jag kommer att sakna er väldigt mycket!


Nu börjar jobbsökandet på riktigt för min del och i väntan på jobb tänkte jag försöka skaffa mig körkort eller åtmintåne börja köra på en körskola.


Många kramar
Josefine Thorberg


PS. Om jag inte lyckas få något jobb ses vi kanske i jul.



Sen skickade jag ett speciellt mail till SIv och Eeva där jag berättade att de hade betytt jättemycket för mig och att de var helt underbara. De sa typ att de höll på att börja gråta... och det höll jag också på att göra - åh, vad jag komemr att sakna dem!

Efter lunchen gav de mig en miniros. Åh, vad jag älskar Eeva och Siv! De är helt underbara! Blomman var alltså inte mycket större än min telefon. Look and see for yourself.
    

Sen fick jag massa kramar och lyckoönskningar innan jag gick hem. Men vi lär ju ses på måndag iaf. Jag ska ju fortsätta springa runt i huset. Men åh vad jag kommer att sakna dem! Allihop! Mina tanter!

På tåget satt det skummaste folket ever! Brevid mig satt ett fetto med sin dator och bredde ut sig så att jag knappt fick plats. Mitt emot mig satt en beige tjej som såg ut att komma från förra ceklet, det var fett scary. Och brevid denna tjej satt en ganska ful tjej och sminkade sig. Varje grej in the face skulle döljas med lager av puder och sen satt hon och noppade hakan (!!!!!) på ett väldigt odiskret och fult sätt... Sen bytte jag plats!
I Flemingsberg klev två tjejer, ~18, på och började planda grogg samtidigt som de pratade väldigt högt och lyssnade på disco/techno/urkass datorgjord "musik". Suck.

Kom lite sent till UG idag för att jag skulle hinna äta. Det var massa folk där idag. Först pratade vi lite om "ett är nödvändigt" och sen fick vi svara på några påståenden, det var ganska intressant fast programmet var lite kort tycker jag.
Hade en väldigt stökig andakt eftersom att det sprang in och ut folk, mobiler ringde och det pratades. det var ganska synd för jag hade verkligen behövt en bra andakt.


Daniel var, dagen till ära (tack vare Sofie), väldigt söt i håret. Pojken ser för sjutton nyvaken ut! Hihi!

Dessutom har jag kommit på att jag inte är så jätteförtjust i "Hölö"... och det är lite jobbigt.
Det känns även som att Joel utesluter mig från alla sina andra vänner och bekantskaper vilket känns lite tungt. Jag får mindre och mindre plats i hans liv och det vill jag inte. Han säger att inte han heller vill ha det såhär men ja... Nu är det ju så.
Joel på UG
Tänk att denna pojke kan såra mig ngt så otroligt....

Dagen som började så bra slutade så dåligt. Suck. Hoppas att morgondagen blir bättre!

Kommentarer
Postat av: Sofie

tihi..jag tycker Daniel blev riktigt snygg i håret. Å andra sidan e ahn
ju alltid snygg..eller e de bara jag som tycker så? :P

2007-09-15 @ 08:15:05
Postat av: Josefine

Mmm. Kanske.

Postat av: Dan Da Man

Ständigt detta "var taskig mot Daniel i kommentarerna"...
lol

2007-09-15 @ 10:34:31
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Mmm... Och du vet ju vad jag tycker om dig på riktigt!!!

2007-09-15 @ 23:23:05
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Dan Da Man

Ja, jag tror jag vet det...

2007-09-16 @ 21:39:33
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Du tror det? :S

2007-09-17 @ 12:10:02
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback