Upptaktsläger på Alphyddan 2007

I morse tog jag, Sara och Sofie bilen ut till KU:s årliga upptaktsläger på Alphyddan, kyrkans lägergård som är belägen mitt ute i skogen utanför Nykvarn vid sjön Yngern. Kom lagom till den mysiga morgonbönen som Maria höll i och sen blev i uppdelade i fyra olika lag som sedan fick gå till olika seminariestationer.

Först var min grupp inne hos Karolina och sjöng gospel och lite intressanta fakta om psalmboken. Sen fick vi öva in en sång som alla fyra grupper ska sjunga imorgon på mässan i Hovsjö.
Sen fick vi gå till Gustaf och prata om andens nådegåvor. Även det väldigt givande. Mer än tidigare då vi samtalat om det tycker jag.


Sen var det dags för middagsbön och såklart lunch. Fast det var ingen riktig sådan utan endast kräm och mackor. Då kände man hur man saknade Frans fisk! En händelse under maten gjorde att jag blev lite ledsen och gick. Jag har nog aldrig känt mig så osynlig som då. Det var som att folk tittade rakt igenom mig utan att se att jag var där. Och de flyttade sig inte en mm när jag ville förbi. Gick ner till bryggan ett tag och sen satte jag mig i andaktsrummet och grät och sen somnade jag.

Vaknade när de ringde i klockorna. Då var det dags för "Utmaningen" och vi var i våra olika grupper sedan tidigare.

Här är mitt lag: "Grupp ett"
Gruppen
Johanna, Cilla, Sarah, Jossan, Sandra och jag (dagen till ära iklädd en blodgivarmössa).

Första stationen var inne på labyrinten med Linnéa.

Linnea förklarar hur det ska gå till då vi i gruppen ska leda Cilla med förbundna ögon genom en liten hemmasnickrad gång made of stolar och bord. Denna gren kom vi tyvärr sist på.

Sen skulle vi hänga klädnypor i ett torkställ och spika på tid, sen skulle vi svara på några KU/Alphyddanrelaterade frågor. Stellan var vackert klägg idag:

Läskig präst? =P

Sen skulle vi springa lite och skriva alfabetet hos Martin och sen skulle vi kasta stövel över huvudet hos Karolina innan vi skulle bilda en superlång kedja (vi lyckades med 2066 cm typ) hos Johan innan vi slutligen hos Anna skulle springa över såpa för att fylla en hink med vetten.


Det var faktiskt superroligt allting. Helt klart över förväntan. Det var små korta saker, igen väntan till stationerna, kul vatriation av saker att göra och framför allt kul saker. Absolut roligare än det låter.

Sen var det dags för fika innan  seminarierna fortsatte. Min grupp gick till Henke och JOssan och snackade om de fyra B:na och att man blir som man umgås.
Martin fastnade i sin godispåse.

Sen gick vi ner till Maria där vi fick måla kors. Vet inte om jag kommer använda mitt till ngt, det var ganska stort och klumpigt. Men det var kul. Jag brukar inte tycka om att pyssla, men detta var kul. Mitt kost blev svart med metallicpärlor så det såg ut som ett nitkors (lol).


Sen var det dags för den efterlängtade tacomiddagen. Saknade guacamole annars var det väldigt smaskigt. Sist jag åt taco (till skillnad från Sofie) var när mina flickor från klassen var här och innan det var det faktiskt på Alphyddan i våras.


Sara, Sofie och jag satt och tittade i gästboken efter ggr man varit där och namn man kände igen och saknade. Jag fyllde i mig själv på några datum och vi kom på att Danielgubben saknades vid lika olika tillfällen. Fina minnen smög sig fram när man tittade på sidan från UG:s helg i våras. Titta bara vad fin:
Galna helgen 2007

Vackra minnen av när vi låg på gräset och solade, åt grillat kött eller när jag sov på en arab smög sig fram. Helgen då vi slappade, åt god mat och lyssnade sönder Josh Groban. Me like!

Tröståt lite glass innan vi fixade lite med våra kors.


Här är flera kors som blev gjorda idag. Måste säga att min inte var den fulaste iaf.

Sen var klockan 2000 och det var dags för aftonbön. Den var väldigt skön. Förbönstillfälle och möljighet att tända ljus för ngn/ngt gavs och några gav med sig av vad de hade på hjärtat. Jag tyckte att det var väldigt härligt att höra nykonfirmerade Johanna berätta det hon sa.
När vi sjöng Lord I lift började det "spåra ur". Spåra in skulle og vara rätt uttryck. Linnéa och några till började göra överdrivt överdrivna rörelser till sången och många hängde på. Sen började vi köra andra sånger med rörelser till och barnlåtar och speeda upp sånger. Till slut stod vi upp och bara hoppade runt och dansade. Lite spontandans även där. Fick dock aldrig tillfälle att dansa fiskdansen. 
Det jag kom att tänka på då var "omg om ngn okristen skulle komma in nu skulle de tro att  vi var galna och vända med ännu värre fördommar än de hade innan". Och så tänkte jag på vad Roddan skulle säga. xD
Men vi hade ju så roligt, Bygg inte hus, Hey Lord, Vem är kungen i djungeln, Nu e vi på gång och massa andra sånger. Dessutom blev vi ju varma.
Sen ville Marcus be, så då bad vi. Sen gick de flesta.


Sara, jag och Sofie gick ner på bryggan och tittade på stjärnorna. Har aldrig sett vintergatan så tydlig förut tror jag. Really nice. Såg tre satelliter också innan vi frös så mkt att vi gick upp och fikade innan vi till slut begav oss hemåt med hellyset på.

En riktigt härlig lördag som iaf jag fick ut väldigt mycket av. Tack till alla som var där! Mitt bästa upptaktsläger någonsin!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Lätt dete bästa upptaktsläger nånsinn! Grymt kul! o helt underbart! Tack själv för att du bidrog med så himla mkt! :)

2007-09-16 @ 11:49:42
Postat av: Dan Da Man

Låter som en övervägande positiv dag i alla fall.
Härliga minnen från i våras, gillar mitt budskap i boken också!

Postat av: Rosanna

Varför var du ledsen? puss darling jag blir så jävla ledsen när jag läser att du är ledsen! att de kändes som att folk bara såg rakt igenom dig! ush! <3 kärlek till dig!

2007-09-17 @ 20:08:59
URL: http://rosieslivsshow.blogg.se
Postat av: Josefine

Sofie: Jag är rätt glad att du var där också!
Daniel: Du är ju bäst i den där boken. Och helgen var grymt bra!
Rosie: Vill inte ta det här, då hade jag skrivit det i bloggen. Funderade på att göra det, men bestämde mig för att inte. Jag kände mig bara så lite värd just då. Kan ta det en annan gång...

2007-09-18 @ 12:13:16
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Rosanna

Förstår gumman, dum fråga egentligen...

2007-09-19 @ 13:09:58
URL: http://rosieslivsshow.blogg.se
Postat av: Josefine

Äsch... Det är väl aldrig dumt att man bryr sig om ngn som blivit ledsen?!?!?!

2007-09-19 @ 13:25:54
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Craxyknas

Lägret var roligt =D KRAM

2007-09-20 @ 20:26:50
URL: http://craxyknas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback