Anmärkning

Läste på aftonbladet.se om USA-valet och det stod om att Hillary Clinton måste vinna nästa vecka i Pennsylvania för att ha någon chans att bli presidentkandidat.

"Hon stöttas av guvernören Ed Rendell och även av staden Philadelphias svarte borgmästare Michael Nutter."

Då undrar ju jag vad det har för betydelse vilken hudfärg borgmästaren har? Eller menar de att Philadelphia har fler borgmästare - en svart och en vit - eller en lila kanske? Aftonbladet kanske borde slänga in ännu fler adjektiv i texten och berätta om folk är snygga, klantiga, långa....

Väldigt oprofessionellt tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Sabine

Kanske har att göra med att den andra presidentkandidaten som jag inte minns vad han heter, är svart, och generellt så brukar man ju dra alla svarta över en kam och tro att dom bara stöttar varandra, därav kunde det ha betydelse att hon trots att han skulle kunna hålla på den andra, faktiskt håller på henne ändå?

2008-04-18 @ 19:06:37
Postat av: Josefine

Ja men det spelar väl ingen som helst roll vilken hudfärg han har även om Obama är svart. Någon har lite mer pigment än en annan. So?
Jag tycker det hela låter långsökt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback