Some pictures

Jag tänkte inte berätta allt för mycket om min Estonia-trip. Jag tror att det är intressantast för oss som var med och dessutom är det så lätt att glöma något. Och ju mer man börjar skiva desto fler detaljer vill man ju ha med. Och detaljer är ju inte alltid det roligaste. Därför tänkte jag istället dela med mig av några bilder från den sista veckohalvan.

 På torsdagen var vi runt i skolor och sen träffade vi the mayor. Esterna sa att det är den sämsta de haft. Han hade tydligen tagit 180 miljoner kronor (~100 milj sek). Det är han och Anneli som befinner sig på bilden.


 På kvällen var det kalas för Melina som fyllde år. Några av oss gick ut på en kareokebar senare på kvällen. Väldigt roligt. "We have some special guests frpm Svensson-land...." lol

      
Jag                                 Allihopa                      Bear, dirt?                      

  
 
Lorean is a chicken.    Kadri och Laura


 På fredagkvällen satt ett gäng i trappan och snackade. Vi skulle ut på promenad. Jag hade ont i magen.


 På lördagen hade vi lite free time och passade på att shoppa. Jag hittade en jätte(!)mysig giraff i en leksaksaffär och både jag och Sofie hittade riktigt nice kläder i ESPRIT-affären.


   Sofie och jag tog en promanad längs med stranden (kallt) och hälsade på en man som spelade dragspel.

Sen var det dags för farewell party. I väntan tog vi en massa bilder.
  

  Vår maskot Joppe (som betyder jacka på estniska) posar tillsammans med maten och Johan, som hade matchande kläder dagen till ära.


 Trevligt värre vid middagsbordet.


 Sen var det kareore och esterna sjöng denna sång för oss som jag inte vet vad den handlar om.


 Jag, Sofie och Laura tittade på bilder och flummade oss på hotellet sista kvällen. Men vad gör Roddan???

På söndagen åkte vi hem. Alla utom Joppe, som blev adopterad av esterna. Några tårar kom under dagen. Känns oerhört sorgligt att behöva lämna alla underbara människor!

När jag kom hem på kvällen fick jag jättegod mat tillsammans med mamam och pappa (maten under veckan var ingen höjdare) och sen drack vi espresso (riktigt kaffe till skillnad från det vi fått under veckan som var vatten med kaffesmak) och jag bjöd på estnisk choklad med cashewnöt och Vana Tallinn, en likör jag köpt för billiga pengar. Väldigt gott och trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback