Bara lite småsaker

Jag har fortfarande ont i ryggen efter fredagens besök i Hammarbykyrkan. Där finns de mest obekväma, oergonomiska ryggstöd jag någonsin varit med om. Har fortfarande ont i en av kotorna på ryggen, speciellt när jag känner på den. Men det var värt det. Bo Brander sa några riktigt bra saker som jag aldrig har tänkt på förut. Varken Tanja eller jag hade tidigare fattat stället i bibeln när det står om Natanael och fikonträdet, men att det skulle ha en direktkoppling till Mika 4:4 och den inre längtan efter messias kunde nog ingen av oss ana. Riktigt bra föredrag tycker jag!

För övrigt tycker jag att det är nästan lustigt (är ännu inte säker på att det är rätt ord) att människor är så lättanpassade till sin omgivning och beroende på vilka de umgås med. Det tog Bo också upp i fredags. Även om du har levt förlamad i trettioåtta år är inte det ditt verkliga jag. Men typ. Han sa ngt riktigt bra också som jag inte kan tumma fingret på spiken just nu (eh... vad sa jag där, det lät inte riktigt). Men man märker ju av det. Folk är helt annorlunda när de umgås med någon annan. Vilket jag är det verkliga jaget kan man ju då fråga sig. Och vet vi det själva, eller går det med oannalyserad automatik, sättet vi är?

Äsch. Nu blev det flummigt. Ska ta och nanna kudden, som en fd klasskompis brukade säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback