Helg igen

Världens rabalder om Cloverfield som skulle ses i helgen. Tid, plats och allting blev vänt uppochner på. Men sen ringde Sunqan och tyckte att vi skulle med honom och ett gäng till och se den på Heron. Jag, Sofie och Haitham gillade dt förslaget. Mötte hela gänget (Sunqan, Emma, Frida, Tommy, Kakel, Kim, Julia och Henke) på Heron och tramsade runt.

Jag, Sofie, Haitham och Henke kom tidigare så vi shoppade loss på världens sämsta bukik: Willys. Det fanns inget pris på naturgodiset, varken zoo eller jordgubbar bland lösgodiset, bara en apelsinchoklad och på baksidan på min hallonchoklad satt det en snus: usch! Det enda positiva var att en festis bara kostade 9,50.

Köpte lite mat som vi skulle äta. Vi hade redan spanat in vad vi skulle välja till resten av gänget kom. Det blidde en kombo 2 på panda express. Friterad chicken samt biff med bambuskott. Och så ris såklart. Fick smaka shushi av Kim och det var nog det äckligaste jag ätit i hela mitt liv! Tacka vet jag Sunqans smak: Cola! Svalde ner den stora biten shushi trots kväljningarna , drack massa cola men tog även av Haithams vitlökssås för att bli av med den vidriga eftersmaken. Never again! Jag som inte ens gillar vanlig fisk...

Det var åtta stycken av oss som såg Cloverfield. Tre valde att se PS I love you... Vi smög in efter vår film och såg slutet. Den verkade vara... ehm, ganska mesig, tråkig. Tror att jag uppskattade filmen mest av oss. De andra har konstig smak. "Öh, det skakar ju" Dah! That's the point. Den var ändå underbar gjord och väldigt realistisk för att vara en orealistisk film (nej, jag tror inte på monster). Åt lite godis de första minuterna men sen gick det inte längre. Drog efter halva filmen upp armstödet och lutade mig mot Haitham. Filmen var ju för sjutton läskig.

Avslutade på donken där några åt glass. De som sett PS... klagade på basen av när vårt monster gick omkring i salongen brevid. Haha! Några fortsatte sedan kvällen på Lindängen, men jag skulle ju upp tidigt.

Åkte på söndagsmorgonen till Nacka med mamma, pappa, mormor och min moster. Hälsade på Malte, fick en tröja och fick låna en bok om Gotlands cykelled. Efter att Malte ätit gick vi ut med honom i vagnen. Sen skulle vi skynda iväg till morfar, som fyller år idag. Grattis!

Där var även Mats, Monika och Mats. (För er som inte hört det så heter min morbror Mats, min moster Monika, min ingifta moster Monika och min ingifta morbror Mats. Så det är 'Mats och Monika' och Monika och Mats'. Komiskt?

Sen var det hem och äta, titta på film och andas lite. Helgen gick väldigt fort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback