Underbara

Helgen var trevlig.

I lördags var Gerd och Lasse (våra grannar från sommarsugan) hemma hos oss på middag. Vi åt och drack väldigt gått. Sexrätters tror jag till och med att det var. Mycket trevligt var det.

I söndags var jag blöt när jag kom fram till Hagabergs kapell, men jag torkade ganska snabbt. Efter gudstjänsten gick vi några stycken till Lindängen och åt supergoda mackor. När bibelstudiumet skulle börja gick jag och Anna en promenad. Vi hamnade hemma hos mig i soffan och tittade på bilder. Någon timme efter att hon gått hem för att äta ringde Haitham och tyckte att jga skulle komma ner till stan. Så jag gick dit och träffade honom och Kim. Vi velade lite innan vi satte oss på tratten och fikade.

Frans ringde när vi satt och fikade på Tratten och tyckte att vi skulle komma hem till Cilla, där han bafann sig, och laga mat till dem. Sagt och gjort. Vi gick till Lindängen och hämtade bilen, åkte sedan till Willys och handlade, innan vi slutligen landade hemma hos Cilla framför spisen.

Sen ringde Kim till Joel för att tjata på att även han skulle komma dit, men han ville absolut inte (även fast hon tjatade och sa "snälla" minst tio gånger...). Jag har en känsla av att det beror på att jag var där. Det känns lite tråkigt att det ska behöva vara så. Men mig gör det inte så mycket att han inte kom. Inget alls faktiskt.

Maten var väldigt god och det tror jag att alla tyckte (den tog slut i alla fall) och glassen med chokladkross var inte helt fel den heller. Vi tittade på Lilla Kycklingen och drack te/kaffe i gott sällskap. Kim åkte efter halva filmen.

Men denna helg har varit full med underbara människor. Och söndagen slutade bara så bra. Det finns ju människor som man blir irriterad av bara genom att tänka på. Som alltid gör en arg och som man inte tycker om det minsta. Men så finns det också människor som är helt underbara. Som är snälla, bryr sig och som man bara blir så glad av att se! Tack för att ni finns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback