År 2007 i bilder

Tänkte sammanfatta året med lite bilder från olika events. Enjoy.

Rommeresan
Först trodde vi att vi skulle bo i en lada, men sen hittade vi ett bättre boende. Mycket skidåkande och mycket trevligt sällskap!

Lada Vi i liften     Alla p? v?rdshuset

Rebeccas studentskiva. Förfest hos Magie och sen välte jag och Linnea en fåtölj. Den där j**** dinosauriefågeln alltså!
Golvet    Stolen

Sen fick Roddan och Hitler för sig att fylla år. Som tur är lever Roddan fortfarande och det blev fest med emotårta, partyhats och krogen.
PartyhattarRunt bordet

Scouting fyllde 100 år och jag råkade hamna på en jubileumsmiddag i Blå Hallen i Stadshuset.
Med Hanno

Tingsek på Debaser med några CC-friends.
Tingsek o Timbaktu
Alla

Sen kom den efterlängtade studentskivan. Det var kul och fullt av små luckor. ;-)
R+E+J
Vi

Esteternas läskiga skiva och troligtvis en av de finare bilderna på Roddan i år.
TjejernaRoddan och Elin

Mösspåtagningen som inte var så speciell.
Mj?liga

Sen hade igelsta studentskiva.
Danssugna

Plötsligt blev det valborl och det firades med mat, brasa och i en badtunna.
Normal med flaska i handenDesperat i tunnan

Media skulle tydligen också ha en studentskiva man var tvungen att gå på.
S?tisar
Fyllon

I maj bar det av till Åland på cykel som vanligt och självklart hann vi med ett traditionellt besök i Bengtssons sommarstuga.
image171image184image188image210

Bad och sol på Alphyddan under UGs galna helg. Sofie fick smaska tacos också.
BadarSara leker zombieSofie har sv?rt att ?ta

*trumvirvel*
STUDENTEN. Tjoho. Alla var fina och jag hade roligt. Utgång på kvällen.
Jag, studentenMin klassJag, Dina, Emma och JenniferJennifer, jag och BeckaKul på TK

Min studentpresent: Resa till Skiathos med föräldrarna.
image396image398image397

Gotland med hela familjen: Jag, mamma, pappa, Marie, Mattias, Malte, Ann-Sofie och Peter. Mys.
BlåeldStenkustenBlomma solnedgång

Strängnäs för övernattning och sen Borlänge för Jason Mraz. Vilken upplevelse!
image276Låten om JensJason Mraz 1Jag, Johan och Ida i publiken


Jag fyllde år också. En jättefin betongklump fick jag!
Par i soffan
I sängen

På scoutlägret Jiingijamborii fick jag massa kompisar i form av en sån på första bilden. Sen högg Basse nästan av sig fingret.
Kompis
image293

Oas i Skövde med lite folk och självklart besök på Ritas glassbar.
Äta på trappan
RitasOasmötetSmågruppen


Jag och Sofie åkte iväg med några araber och badade i Nykvarn.
Bada i Nykvarn


Bad med halva Hölö i Punchviken. Grillning av hamburgare.
Punchviken
Observera IsakFolket äter

Sofie hade sin födelsedagsmiddag. Vissa ovälkomna gäster kom också på besök.
Gästerna


Tingsek spelade på Ung 08-festivalen.
Magie och Sofie äter
Vi femTingsek på scen


Jonna blev stor och flyttade hemifrån. Därav fest hemma hos henne.
Vardagsrummet
Alla i köketVi i köket

Jag, Joel, Sara, Sofie och Daniel åkte ut till sommarstugan en helg. Grilla, bada, spela spel.
Grillmingel
I båtenVi äter korv



Upptaktsläger med KU på Alphyddan. Undervisning, lek och andakt.
Såpgrenen
image501Vild lovsång

Tingsek på Debaser igen. denna gång med Johan och Sofie.
Alla på Debaser
Magnus Tingsek2

Johan och Roddan hade hyrt bil. Ida och jag följde med dem till Tyskland i världens snyggaste statoilbil! Vi träffade lite folk från Up With People och vi köpte alkodrycker på LIDL i Hannover.


Lite fest hemma hos Sofie.
Fast grepp om pojkarna
I soffan

Arcade Fire spelade i Annexet och jag, Rod, Leila, Joel och Sofie var där. Efteråt träffade vi trummisen.


Badtunnefest hos Affe.
Drink i fruktfat


Tomten (Rickard) fyllde 22.




Ja. Mycket hände under detta år - 2007. Mycket bra och också mycket dåligt. Väldigt mycket kommer man att minnas. Studenten känns ändå störst. Massa studentskivor, konserter och badtunnekvällar kommer också att bli ihågkomna. Grekland, Gotland, Tyskland  och massa läger. Nya vänner och bekanta, utvecklade relationer men även relationer som brustit. Väldigt mycket dåligt har också hänt. Förhoppningsvis glöms det snabbare än det bra upplevelserna.

Kommentarer
Postat av: Roddan

2008 kommer att bli bättre! Coldplay, Keane, Tingsek och Jason Mraz släpper nya skivor vilket betyder nya konserter! En ny roadtrip bör planeras, en resa till New York, en resa till Estland och säkert en massa onödiga fester hos diverse människor. Och alla har jobb nu, vilket betyder mer pengar i våra fickor.

2008-01-02 @ 20:54:29
Postat av: Josefine

Men konserterna kanske inte blir förrän nästa år?! Eller? Roadtrip bör planeras snarast. Estland på g, Frankrike på g och Åland på g under våren. Hösten - ett stort mysterium som upptäckt såsmåningom. Har jag jobb? -Vet inte. Dock ska min födelsedag firas på något sätt, frågan är bara hur. Jag fyller tjugo för första och sista gången i mitt liv. Coolt.

Postat av: Josefine

Haha. Jobbigt långt inlägg! xD

2008-01-08 @ 21:22:56
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback