Massor med snö idag

Imorse när jag klev ut genom porten och fick all snö blåsande rakt i ansiktet tänkte jag för mig själv "äsch. Jag kan faktiskt unna alla barn det här. Att få åka pulka, stjärtlapp, bygga snölyktor och snögubbar, ha snöbollskrig och bara ha snö på lovet - som det ska vara när man är liten! Och alla vuxna eller mitt-emellan-barn-och-vuxna som också vill ha snö".

Men det var före jag visste att  bussarna inte skulle gå. Kommer till busshållsplatsen två minuter innan bussen ska gå men det komer aldrig någon buss. Tänkte att den kanske var tidig och redan hade åkt så jag väntar snällt i snöblåsten på nästa buss. Några kommer och ställer sig brevid och vi börjar spekulera i om det kommer någon buss eller inte. Tre minuter efter att den skulle ha gått börjar tre av oss traska mot stan med snö upp till vaderna på den oplogade trotoaren.

Kommer lagom för att åka med två tåg senare än jag skulle åkt med - ett gammalt tåg. Det gjorde ändå inte så mycket för när vi lämnat Östertälje station var det bara sju personer i hela vagnen. Ganska lugnt och tyst med andra ord.

Kommer till jobbet en halvtimme sen och var fuktig både om ben och armar - väldigt omysigt.

Snön fortsätter att falla och på lunchen, på väg till något lunchställe, halkar Gunilla och slår till någonting under knät. Hon fick åka taxi till SÖS med sällskap av Eva. Hoppas att det inte är något allvarligt! Och det lär ju inte vara endast hon som skadat sig i denna halka.

Så nu unnar jag inte barnen snö längre. Go växthuseffekten. Inte med tanke på konsekvenserna over all - men jag föredrar sommar och värme. Inte bra att iserna håller på att smälta men jag tycker att det kan vara lite varmare än nu iaf! Minusgrader borde förbjudas! Förutom i fjällen eller när det är mysig snö på marken. Ge mig lite sommarvärme nu!

Läs med om dagens snöoväder på
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1558602.ab
och dess konsekvenser på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1560008.ab

Kommentarer
Postat av: tobbski

snö är kul i typ 3 dagar, sen blir det lite ghey..så växthuseffekten kan hålla på liiite till:P

2008-01-03 @ 13:21:12
Postat av: Josefine

Japp. Typ tills jag dör eller så... =)

Postat av: Sara

Det finns ett problem med er tanke om växthuseffekten, den gör att isarna smälter vilket i sin tur gör att golfströmmen ändrar färdväg så det blir lika kan som i sibirien här istället för att bli varmare.

2008-01-06 @ 19:40:12
Postat av: Josefine

Eh, jo jag vet. Det var typ därför jag hade tagit med det... Du kan ju läsa allt innan du börjar påpeka massa saker...

2008-01-06 @ 20:34:24
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback