Min helg i stora drag

Jaha, som ni hörde fick jag en stressig torsdag då jag inte hann med mitt eget jobb eftersom att jag skötte Annelis. Ja, det var hårt, men kvällen avslutades med KU med lite frågesport, godis och lekar. Men jag åkte hem relativt tidigt eftersom att jag inte var så sugen på att leka.

Efter jobbet på fredagen blev jag upphämtad på centralen av ett gäng araber och Sofie. Vi for iväg till bolhallen där vi mötte Anna och Daniel. Bowling i nån timme varav sista halvtimmen discobowling. Det var väldigt tomt bortsätt från ett gäng Bengtsson med bihang. Det var kul att bowla och härlig stämning.

Vi for till stan och åt på Crazy Town. Det var jag som hade föreslagit mat eftersom att jag kom direkt från jobbet och jag var inte så sugen varken på pizza eller kebab. Måste erkänna att jag inte tyckr att det är lika gott längre. Det känns inte som riktig mat och man blir mest illamående. Eller riktigt så hemskt kanske det inte är, men det är sällan jag är sugen på snabbmat. Länge leva riktig mat!

Ett bord för sju med levande ljus så var saken biff. Det var riktigt mysigt och trevligt. Iaf min mat var lika god som vanligt och vi avslutade kvällen med att åka till Lindängen och se på film. Projektorn smälldes upp och I am Legend med Will Smith i huvudrollen (som nästan var den enda rollen^^) visades på duken. Men filmen levde inte upp till våra förväntningar, den var som en lång inledning och man satt mest och väntade på att den nån gång skulle börja. Den var väldigt orealistik (som min mamma genast skulle ha påpekat innan hon skulle ha gått därifrån av tristess). Jag gillade tanken med den, den var gjord på ett seriöst sätt, men nej. En besvikelse, helt klart.

Fick skjuts hem av de snälla araberna och kom i säng runt två. Ändå vaknade jag inte förrän kl 15 dagen därpå. Åt frukost i mörkret. Solen hade ju redan gått ner och jag fick tända varenda lampa i hela köket och ändå blev det nte helt ljust.

Vid sju på kvällen åkte jag till Pershagen på Toastparty. Mötte ett gäng på bussen och vi hade sällskap hem till Sarah med klirrande kassar. Toastoch dricka och singstar om vartannat och plötsligt var det dags att åka sista bussen hem. Satt och dansade till Maskinens stora hit "Alla som inte dansar" och favoritdelen av den underbara låten är ju såklart:
"Första steget är att ni håller hand
han verkar trevlig, verkar omtänksam
men det blir jobbigt när det kommer fram
att han står stilla som en våldtäktsman"
Och då speciellt när Tina sjunder det.

Hem och sova innan det var dags att gå upp till kyrkan på söndagsmorgonen. Underbara morgon. När jag öppnar dörren till mitt rum möts jag av ett orange sken - SOLEN!!!! Mys. Det var länge sen man såg den. For iväg till en gudstjänst med tema "Jesu dop" där Stellan sa "känd, trydd, lodd och älskad" hehe. Han kanske inte var riktigt vaken han heller?! Sen blev det, efter massa äppelpaj, plommonpaj, jordgubb -och rabarberpaj och krusbärspaj utdansning av granen följt av godisutdelning till alla barn (jag är barn) och traditionell julsaga läst av Margareta (detta år i mic).

Tog en promenad hem i det underbara vackra solvädret. Hade sällskap av Elisabeth till Konsum. Sen var det bara hem och vända, för jag tvingadeut Sofie på en fotopromanad i Pershagen runt vargudden och vidare. Blev lite fina bilder, men tyvärr jag jag inte installerat kameraprogrammet i datorn, så det får bli en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback