Så segt

Jag tror verkligen mer och mer att vädret påverkar mig. Kanske inte mitt humör i den bemärkelsen om jag är glad eller ledsen, hur jag mår. Men i den bemärkelsen om jag är seg eller upprymd, ivrig eller tillbakadragen.

Det vädret som är idag: ett enda stort grått moln som hänger så långt ner av sin blöta börda (eller nått) får mig att må skit. Eller inte skit, men sega ner totalt. Molnet ligger ju för sjutton på marken och vilar. Jag lever i en grå blöt dimma. Känner inte för att göra nånting och jag vill bara hem och sova.

Däremot i måndags när det var så fint väder ute - solen sken, talgoxen kvittrade (skatornas rasslande läte gills inte) och vårvärmen smö sig på - då mådde jag prima (bortsätt från min förkylning). Upprymd och positiv och inte seg alls.

Vädret borde verkligen vara bättre. Dessutom läste jag i en tidning att vi i januari bara har 40 soltimmar. I juni har ni 129. Det är lite skillnad och det är inte konstigt att folk går runt med vinterdepressioner. Lyckligtvis har jag sluppit det. Det har "bara" varit annat som tyngt mig.

Men hörrni, snart är det vår! Är det inte underbart?! Vissa säger att vintern inte ens kommit än och att det kommer i februari. Men då har vi ju iaf haft lite vår.

Nu ska jag äta lunch på Lille Italienaren. Mitt favvoställe, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback