Skönaste busschauffören någonsin

 Jag kliver på bussen, säger glatt hej till chauffören som säger hej tillbaka och går och sätter mig. Hinner åka kanske tio meter innan chauffören slår på microfonen och hälsar "Godmorgon" och fortsätter med "jag önskar er alla ett gott nytt år och en riktigt trevlig fortsättning nu på år 2008" innan han fortsätter med att skälla ut alla (med en väldigt trevlig röst faktiskt) som inte har reflex. "Jag har sett att det är väldigt många utav er som inte har reflex på er. Ni ställer er inne i busskurerna och tror att ni blir sedda. Det är faktiskt väldigt svårt att se er." Vi kommer fram till en stopplikt med övergångsställe och han fortsätter "...och tänk på när ni är vid övergångsställen att ni inte bara går över. Ni måste faktiskt titta först. Det är så otroligt svårt att se er om ni inte har reflex. De kostar tio kronor. Det borde ni väl kunna fixa eftersom ni slösar bort pengar på så mycket annat! Så idag går ni in i en affär och köper två stycken. Det blir tjugo kronor. Och så sätter ni dem på ytterkläderna, helst ganska nära långt ner. Och så imorgon hoppas jag att få se er med reflexerna på!" Han la till: "Inga rapporterade störningar i pendeltågstrafiken" och så avslutade han när vi var framme vid stationen med att säga hejdå och så.

Folk borde verkligen ha reflex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback