Min sko!

Ni kan inte gissa vad som hände mig i morse när jag klev av tåget på södra station!

Precis när jag kliver över till perongen är det en man som råkar kliva mig på hälen och skon åker av, och åker ner mellan tåget och plattformen! Oh no! Ni kan ju tänka er min min när mina nyinköpta skor (förra måndagen) för 699 kr lån där nere på rälsen under tåget.
"Åh, nej! Förlåt! Åh, vad pinsamt!" Sa den skyldiga mannen gång på gång medan vi stod brevid varandra och tittade ner på skon. "Och där inne sitter min fru och skäms över mig nu." Jag tittade in i tåget och mycket riktigt satt där en kvinna som såg lite besvärad ut. Sen la han ner sin plastkasse på marken som jag kunde ställa min barfota-fot på för att slippa stå på ett ben.
När dörrarna stängts och tåget åkt hoppade mannen ner på rälsen och räddade min sko. Och åkerigen ursäktade han sig och berättade hur pinsamt det var.

Jag skrattade hela vägen till jobbet. Nu har min sko varit på spännande äventyr!


Kommentarer
Postat av: Lucifer

hahaha, såg att du stod och skrattade och tittade in i tåget. men vafan, du borde blivit arg jue, kanske inte på mannen, men för att du tappa din sko ^^

Postat av: Josefine

Ja, men det var ju ganska lugnt. Den landade fint och överlevde fallet gallant. Fanns ju egentligen inget att bli arg för. Hade han pajat skon däremot hade jag blivit pissed!

2008-07-09 @ 13:21:29
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Roddan

Hahaha, klockrent!

2008-07-09 @ 14:08:13
URL: http://roddan.nu
Postat av: Sofie

oj..håller med lucifer. Jag skulle ha blivit arg. eller iaf lite irriterad. O jätterädd för att jag inte skulle få tillbaka skon o va tvungen att gå till jobbet me bara en sko. Men skönt att du fick tillbaka skon iaf "in one piece" så att säga! :D

2008-07-09 @ 15:31:32
Postat av: Josefine

Du skulle inte alls ha blivit arg. Det blir du aldrig. Och speciellt inte om du fick höra så många "förlåt" och "fy vad pinsamt" som han utstötte. Man verkligen såg på honom hur liten och ynklig han kände sig. Värsta ångerfull.

2008-07-09 @ 15:49:56
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Hihi, så lustigt^^ Verkligen, verkligen tur att du fick tillbaka skon hel! =)

2008-07-12 @ 00:51:42
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback