Sjuk sjukvård

Helt sjukt vad sjukt kass svensk läkarvård är!
Jaja, vi har rätt till vård och allt är så bra jämfört med vissa andra länder och bla bla bla.... Men man kanske inte alltid ska jämföra sig med de sämsta?!

Adam, 9, gick med borrelia i 1½ år även fast läkarna hade gjort undersökningar på det som fick positivt utslag... De fick åka till Tyskland... och det var på mammans initiativ, inte några läkarrekomendationer eller liknande. Och den mamman jobbade ändå inom sjukvården som undersköterska, vad förväntas då jag kunna? 
Helt hemsk situation!

Jag tror att sånna här saker förekommer oftare än vi vill tro och att det inte upptäcks. Vi litar kanske lite för mycket på läkarna, som inte vågar ställa diagnoser. Samtidigt är det ju ganska svårt för en själv att ifrågasätta en läkare. Jag kan i stort sätt ingenting om sånt medan det är deras arbete att kunna det.

Kommentarer
Postat av: Lucifer

Ja men precis! Man litar ju på att läkarna ska upptäcka om det är nåt fel och att dom då berättar exakt vad det är.. Men iaf, dom är ju visserligen bara människor, man vill gärna tro att dom är typ hyperintelligenta och kan ALLT! Läskig tanke att det inte alls är så :/

Postat av: Johan

Att artiklar som dessa dyker upp i aftonblaskan någon gång om året är väl faktiskt ett tecken som tyder på att det är något ovanligt, vilket jag tycker är bra.



Att läkarna är försiktiga med att ställa diagnoser har jag full förståelse för. Om de har fel och påbörjar kan nog resultatet bli betydligt skadligare...



Pantarslen finns annars överallt.

2008-07-20 @ 18:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback