Sveriges sämsta bilförare

På RixFM sa de idag på "nyheterna från Metro" att Sveriges sämsta bilförare är Stockholmarna. De kör mot rött och håller inte avståndet.
Jag kan ju bara säga att jag inte är förvånad. Det var väl inte så svårt att lista ut ens? Hade det funnits värre i Sverige hade det varit illa.

Varje dag på väg till jobbet går jag över ett övergångsställe där bilarna oftast kommer i hög hastighet trots att man inte kan köra rakt fram. Två filer till vänster och en till att svänga höger. Det blir orange. En bil kör vänster . En till bil kör till vänster . Det blir rött. Ännu en bil kör vänster. Poff. Vi gångare/cyklister har grönt när bilen inte ens hunnit köra förbi. Great. Händer rätt mycket  i den korsningen. Oftast är det taxibilar som kör mot rött också.
Så har vi ju de som ska svänga höger. Då står det ofta massa taxi/bussar/bilar med puckoförare ivägen så när vi gångare/cyklister får grönt står det minst en bil i vägen. Så antingen trängas alla ca 40 pers som ska över samtidigt eller vänta på att bilen åker men det sistnämda kan ju ta en tio minuter. Och då har ju tåget gått... Jobbigt för cyklisterna också som ska över där det står en bil. Många gånger han man ju varit med om folk sol slagit till bilen som står i vägen och det har även jag gjort. Såg på håll att det blev grönt och går. Sätter en fot i gatan när det plötsligt, from nowhere, står en fet bil mitt i vägen. Jag hann ju inte bromsa så jag gick rakt in i bilen och tog emot mig med händerna. Och så öppnar han dörren och säger att jag ska vara försiktig med hans bil. Gubb*****!!!!!!!!!!!!! han ska DÖ! Bilen också! Alla som gick där också såg chockade ut över hans reaktion.

Lär er köra ***** 08:or! Bete er som folk!


Kommentarer
Postat av: Lucifer

haha, har du en 3310? xD Men nee, ville ha en förut, men har ändrat mig nu.. fast det passade bra i i det blogg inlägget xP


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback