Uteliggare

Japp, uteliggare är vad man blir kallad på jobbet (fyndigt, Lena, väldigt fyndigt!) och detta beror på att jag inte uthärdar värmen när jag ska sova utan löser det problemet genom att sova på balkongen.

Natten till i söndags var ju hemskt. Låg mest och vred mig och och svettades. Jag trodde att jag började bli förkyld men som tur är var det bara värmen. Jag gick och la mig i soffan ifall det skulle vara svalare där, men icke!

Så sen dess har jag sovit på balkongen. Första natten vaknade jag några gånger av bilar som tutade, pappas snarkljud genom det öppna fönstret och lite annat oväsen. Men inatt sov jag med öronproppar. Ljuvligt. Vaknade inte förrän 0518 av solen som sken i ansiktet på mig. Kröp in i skuggan bakom blomkrukan och somnade om. Vaknade inte ens när klockan ringde utan av att mamma knackade på fönstret.


Detta är verkligen att rekomendera!


Kommentarer
Postat av: Roddan

Hahaha, du är skum ibland. Men hur gör du med mygg och annat äckel? :P

Postat av: Josefine

Haha. På min balkong finns minsann inga äckel!

Men seriöst, jag var också orolig för det men inte en enda mygga och inte ett enda kryp eller annat äckel har setts till (bara när vi äter kan det komma en och annan geting men de är ju inga nattdjur). Kanske för att det är så högt upp och ganska mörkt. Annars skulle inte jag vilja sova där.

2008-07-29 @ 14:23:51
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Roddan

Haha, när du sover lär krypen attackera dig! Sedan när solen går upp försvinner dem! Ousch.



Du vet väl att man i snitt sväljer typ 8 spindlar om året? Du lär ha svalt alla under de senaste nätterna. lol.

2008-07-29 @ 20:13:24
URL: http://www.roddan.nu
Postat av: Josefine

Haha. Jo, vi diskuterade det på jobbet och kom fram till att det nog inte stämmer. Inte för Thereze och mig åtminståne.

Första natten vaknade jag ju även när det var mörkt och det var inga kryp där. Det är bara du som inte är en riktig man, gubben.

2008-07-29 @ 21:20:25
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback