Lite ledigt

Åter igen väldigt länge sen jag bloggade. Även om det inte händer så mycket på jobbet har jag inte haft så mycket att blogga om. Eller rättare sagt har jag inte haft någon som jag vill blogga om.

I torsdags och fredags fick jag vara ledig från jobbet. Och det var på onsdagen jag frågade. Så otroligt skönt. Vissa måste ju säga till veckor i förväg men här funkar det så att om det funkar för de som jobbar är det okej. Inget krussel och smussel (eh, what?!).

Så vad har jag gjort då? Jo, slutade tidigare i onsdags och hade picnic på Brandalsund med Sofie. Det var jättemysigt. Ovana att cykla den sträckan bara. usch. Och snart blir det ju Gotland. Hua. jag är alldeles för otränad för det känner jag. Vi satt på gräset och mumsade i oss jättegod pastasallad som hon hade gjort och sen efterrätt t.o.m. (vilken ambitiös tjej).
I torsdags ställdes kl på vanlig tid (0615). Upp i ottan och äta frulle på balkongen i solen. Fixa, dona och iväg till Torpa och träffa Sofie. Bada, sola, bada, sola. Hata hata ouppfostrade ungar. Hem vid femtiden och softa på balkongen.
Fredag blev bad med Anna. Fortsatt hat mot ungar utan uppfostran (eller rättare sagt oförstånd mot föräldrar som inte uppfostrar sina barn. Ungar som springer på folks filtar, unge som skvätter upp sand på hela min handduk och dessutom en unge som hälde vatten på mina fötter när jag låg och läste. Och det värsta är att mamman satt precis brevid. Och sa ingenting i stil med förlåt eller så till mig. Hon sa ngt som lät argt på ngt konstigt språk, men vem vet - hon kanske pratade arabiska och det låter ju alltid argt. Och då kanske hon berömde ungen som skvätte sand och hällde vatten på mig?! =O
Hem vid fyra för att sedan åka till Magie och fira hennes födelsedag. Lite småmys hemma hos henne innan några av oss skulle ut. Jonna och jag shottade så vi blev blå om tungan.

Och så den fina bilden där jag är brun och Roddan ser snobbish ut!


På lördagen blev det inget bad i Aspen men grillkväll hos Johanna som blev superskoj. Massa läskigt nytt folk som var roliga. =)

På söndagen blev det sovmorgon efter en natt med hyperdålig sömn. Värme som dödar. Det gick inte att sova. Låg och vred på mig i svetten. Inte mysigt! Ringde Rebecca och träffade henne vid maren där vi tog en glass. Sen ville jag ha kaffe. Och vipps så började det regna. Aja, tänkte vi och vandrade bort mot badhuset för att bara gå lite. Pratade och allt möjligt. Sen fastnade vi på en parkbänk på stan.

Orkar inte skriva om det roliga. Sorry. =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Du överlevde Gotland iaf.

2008-08-18 @ 21:49:31
Postat av: Anonym

Du överlevde Gotland iaf.

2008-08-18 @ 21:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback