Ut och bada!

Läste just på Aftonbladets hemsida hur många det är som undviker stranden pga någon form av kroppsnoja. Det var galet många! Hela 80 %. Det är inte bara mer än hälften, det är inte bara mer än tre fjärdedelar, det är fyra femtedelar vilket alltså innebär att endast en femtedel av kvinnorna i den åldern visar sig på stranden. Fast det kan inte stämma. Varför är stranden då full med så många ungdomar?

Undersökningen var gjord bland kvinnor mellan 16 och 24 i Storbritannien men jag tror att den speglar svenskars inställning och uppfattning också. Kanske inte fullt ut iom de höga siffrorna men jag vet själv ganska många som undviker stranden och badhus just för att de inte vill visa upp sina kroppar offentligt. "Jag badar aldrig där någon jag känner kan se mig" "Jag trivs inte i att visa mig i bikini" "Alla andra ser ju så bra ut" osv...

När jag gick på gymnasiet och hade idrott och vi skulle till badhuset och ha någon form av vattengympa hade plötsligt elva av klassens femton tjejer mens och 100% av killarna var sjuka eller skulle till tandläkaren... Vi var fyra av tjugo som var på den lektionen. Ganska dåligt, eller vad tycker ni?

Numer undviker jag badhus för att jag tycker att det är äckligt. Det är väldigt många som kissar i bassängen och jag var med om att min klasskompis hittade en bajskorv i bassängen som jag badat i ca fem minuter efter att jag åkt hem en gång. Snusk! Men jag badar mer än gärna utomhus!

Jag tycker det är hemskt. Alltså, ser du verkligen så illa ut att du inte kan visa dig i bikini? Och ser verkligen alla andra så bra ut i jämförlese? Okej, alla människor är inte skönheter, men kom igen! Hur många ser ut som de supermodeller som knappt äter och sen tar massa narkotika för att vara smala? Det är ju inte värt det alls. Jag ska berätta en sak. Du ser inte så hemsk ut. Ingen kommer att titta ut dig. Ta på dig badkläder och njut av sommaren. Det är för varmt för att sitta innomhus och uggla. Sånt gör man på vintern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback