Åland 2008

Det är inte ofta man hör någon över 40 använda orkdet stek, men även det tycks förekomma...


Hehe. Känner att jag inte hinner blogga så mycket längre. Ska försöka skärpa mig. Men man kommer ju hem sent från jobbet och umgås gärna då med någon kompis eller så. 

Förra  helgen (tors-sön) var det ju iaf det årliga cykelhajken med KU och konfirmanderna för tjugoandra året i rad (sjätte för mig). Trots dåliga vibbar innan och att jag inte ens ville åka iväg på morgonen blev det den bästa Ålandscyklingen någonsin för min del tror jag. Allt klaffade, vädret, deltagarna (vi var 35 st), allt. Några cyklar som gick sönder hit och dit bara. Detaljer...

Solning vid Solklinten (fam Bengtssons sommarstuga) hann vi med också och det är verkligen ett ställe jag tycker om. Basta hann vi göra i Degerby några stycken men dock inget rekord i fiskpinneätning för Stellan. 23 detta år och 30 förra året. Under samma måltid alltså. Ibland tar det aldrig stopp.

Okej, lite bilder.

Kvällsfika på allas sovsäckar. Väldigt stökigt i Sunds församlingshem.


vilopaus vid Bomarsund


Åka färja är alltid kul, och så kan man passa på att posa lite.


Lunch vid sommarstugan.


Gruppbild utanför Solklinten.
   

Fårrumpor. Tyckte att de var så charmiga när alla vände rumpan till samtidigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback