Stockholm

Sen min syster Ann-Sofie flyttade till Göteborg (egentligen Mölndal men skriver jag det är det ingen som fattar) har vi gjort mycker mer saker när hon kommit och hälsat på. Jag menar att om man bor i Stockholm går man inte promenader för att se alla kända coh mindre kända sevärdigheter.

I lördags var hon och Peter och hälsade på innan de skulle vidare till Tallinn följt av roadtrip genom europa i tre veckor. Då gick vi en sån här promenad. Parkerade bilarna vid Högalidskyrkan tidigt på morgonen (runt 10 hehe) och gick till Skinnarviksberget, precis bakom Münchenbryggeriet. Och vilken utsikt det är! Vilken vacker huvudstad vi har.

Utsikt över Riddarholmen med Münchenbryggeriet i förgrunden.


Dock var det lite sräpigt på berget. Glas som glänste över hela berget och mamma stod med öppen mun och stirrade och utstötte ett "Det var det värsta jag sett". En man som gick förbi suckade och sa "Det finns värre ställen". Svårt att tro faktiskt. Omkullvälta soptunnor, skräp över hela berget och glassplitter överallt.


Sen gick vi till Monteliusvägen och fotade massor massor. Det är så otroligt vackert.

Riddarholmen igen. Tjusigt.


Efter en kebab med bröd vid slussen, ett toalettbesök på NK och inköp av mer vatten vandrade vi till Stadshuset. Jag, A-S och Peter betalade tjugo kronor var för att ta hiss halvvägs upp och gå resten av vägen. Fett värt! Vi såg även alla klumpar av galningarna som sprang Stockholm Marathon. Som sagt - galningar!

Utsikt över Riddarholmen, regeringshuset och tågspåren från toppen på Stadshuset. Viking Line och Kaknästornet syns också i bakgrunden.


Münchenbryggeriet.


Riddarholmen, tågspår samt globen långt, långt borta.


Haha, ingen bild på Stadshuset fick komma med på bloggen idag. xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback