Girighet

Häromdagen kunde man läsa i tidningarna om partiledarnas löner. Det var ju också ett sätt att att bli deprimerad på. Visserligen tror jag inte att jag vill ha den lönen. Då blir det ju automatiskt så att hela ens liv börjar handla om pengar, och det vill jag verkligen inte ska hända mig. Visserligen handlar väl ens liv om pengar när man inte har några heller men jag tror ni förstår vad jag menar.

Så läser man om den där Maud Olofsson. Hon har en årslön på 1,7 miljoner kronor och då har de säkert inte tagit med vad hon får för olika specialuppdrag som hon utför. Hon tjänar mer är själva stadsministern. Hennes förklaring till detta är att hon ju faktiskt har tre jobb! "Mitt parti tycker att jag är värd det och jag har faktiskt tre jobb, säger Maud Olofsson till TV4 Nyheterna och syftar på att hon är vice statsminister, näringsminister och partiledare."

Då kan jag tycka att med dagens höga arbetsbrist borde hon verkligen inte roffa åt sig tre jobb!!! Dessutom tre välbetalda sådanna! Räcker det inte med ett jobb per människa, speciellt när de är så där välbetalda?! "Maud Olofssons dubbla löner utlöser kritik från Lars Ohly: - Det ger signaler om girighet."

Vad jag ska bli när jag blir stor? Tjuv - så jag kan sno Maud Olofssons lön!

Det inom citationstecken är taget från
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=753924&rss=2216

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback