Jag är uppdaterad

I alla fall när det gäller melodifestivalen.

Ni som känner mig vet hur intensivt jag har dissat denna fåniga TV-plåga. Första låten jag hörde från melodifestivalen var Perellis dåliga låt och det var i torsdags när jag gjorde Annelis jobb (då har man radion på och ja, det ingår nästan  jobbet). Men min syster var hemma hos oss i förrgår och då spelade hon upp några bidrag för mig via svt:s hemsida. Det jag kan konstatera utifrån det jag såg (remember - jag såg inte alla bidrag och inte hela deras uppträdanden) är att rosa glitterdildos inte är min grej, Linda Bengtzing är en riktigt bra artist med scenglädje, utstrålning och sångröst, Amy Diamond är världens tönt, en sång om gamla ex i en hönsnätsbur går helt enkelt inte hem och Sanna Nielsen (heter hon så?) hade den bästa låten.

Jag tycker även att om man nu ska uppträda i TV inför fyra miljoner tittare (har för mig att det låg runt den siffran) kan man faktiskt kosta på sig lite kläder till detta event.

Melodifestivalen är helt enkelt inget för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback