Reslista

Jag vill resa. Vill verkligen upptäcka saker. Inte bara ligga på stranden och sola, då kan man lika gärna åka till Mallorca eller gå på ngt solarium. Jag vill uppleva landet. Äta den goda maten, inte fatta ett ord som sägs, känna sig lite lost och lycklig, se fina saker, travla med kompisar. Ni vet, allt det där... Upptäcka. Underbart va? Ngn som är på?

Här är en lista på några ställen jag redan nu skulle vilja resa till (utan någon vidare ordning) men jag är inte bang på andra ställen!:

Brasilien
Australien
Island
Italien ( bl.a. Rom, Capri, Pompeji, Venedig (innan stället ruttnar helt, kanske bara över en dag. Det är så dyrt där))
Typ ngt udda land folk inte åker till så ofta. Kroatien?
Road trip genom USA (jag vet, mainstream men det vora så coolt. Och roligt. Måste vara underbara människor man åker med. Och stanna till på massa ställen såklart.)
Afrika (det är ju ganska coolt faktiskt. Vet inte riktigt var)
London
Thailand (jaja, alla åker dit typ sju tusen ggr om... men då måste det ju vara speciellt också?!)
Alperna och åka skidor (Åre har ganska korta backar i jämförelse)
Kina (man hör ju att det är ganska speciellt. Och muren är faktiskt ganska tuff)
Egypten
Japan (bara för att det är coolt. Kommer dock ganska långt ner på priolistan)


Fler förslag/tips på platser jag glömt/inte tänkt på?

Kommentarer
Postat av: Roddan

Den Chilenska patagonien är något alla borde besöka - även jag. :P
http://www.patagoniaexpeditionrace.com/in/galeria_paisajes.htm

Postat av: Josefine

Oh! Vill vill vill! När ska vi dit då? =P

2008-03-10 @ 15:14:20
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Roddan

Jag funderar faktiskt på att åka dit i december, januari, februari. Vi får se XD

2008-03-10 @ 19:52:40
URL: http://roddan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback