Valborg

Jaha, jag ska väl göra som alla andra och lägga upp bilder och berätta om hur häftig min valborg var. Så häftig att jag inte tänkte på att det var valborg förrän fem dagar senare - coolt va?!^^

Jag var som många av er säkert vet i Frankrike hela veckan. Närmare bestämt i Taizé ([tésé] det är ju franska). Taizé är känt för att där finns en kommunitet med ca 100 bröder från ca 25 olika länder. Man brukar säga att kommuniteten i Taizé startade runt år 1940 då broder Roger från Schweiz kom dit. Hur som helst, där befann jag mig tillsammans med ~4000 andra ungdommar från olika länder, mestadels Holland, Tyskland och Sverige.

På Oyak och köper vatten. Detta är Cilla som coolar sig bakom en flaska.
 

Annie roade sig med att leka arab.
 

På kvällen jobbade jag i Casa med att ta emot nyanlända grupper till Taizé tillsammans med bl.a. Sabine och Nandelotte (på bilden) från Holland. Denna kväll befann vi oss i ett stort kallt tält eftersom att det kom så många. Här leker vi en lek som påminner och djungeltelegrafen.
 

Kick ass valborg!


Mer om Frankrike (text och bilder) kommer nog i veckan. Nu är jag på jobbet.
Gårdagen spenderade jag delvis i Paris, delvis på ett flyg, delvis i tvättstugan och delvis med att packa upp samt tvätta de äckliga fötterna.


Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Spännande bilder...
Spännande personer på bilderna...
...
Jag är lite rädd just nu...

:S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback