Blondinbella

Jag har aldrig brytt mig om den kända Blondinbella speciellt mycket, men av någon anledning jag inte kan minnas hade jag kommit in på blondinbellas blogg. Det var ett inlägg där hon svarade på några läsares frågor. Inte för att klanka ner på andra eller säga att andra har fel och jag rätt. Men vissa saker gör mig så illa berörd. Och arg.

Om du skulle bli gravid nu. Hur skulle du reagera då och vad skulle du&Nils göra? Hur ser du på tonårsgraviditeter?
Jag skulle bli ledsen. Eftersom det troligtvis är otroligt jobbigt att göra abort. Tonårsgraviditeter är inget man kan göra något åt. Det är ju ens eget val. Däremot är det en extremt egoistisk handling om man väljer att ha kvar barnet men att man inte har en säker inkomst eller stryka att ta hand om barnet.

Är det mer egoistiskt att låta ett barn leva än att döda det? Eller är det något man inbillar sig för att det faktiskt blir enklare? Och nej, Bella kanske inte har någon "säker" inkomst... men hon har pengar. (Hon har själv sagt att hon gör av med 20-25 000 kronor på kläder varje månad, hon har sagt att hon inte är miljonär, men "snart!" och hon bor i vasastan (superbilligt säkert). Skulle hon låta bli att shoppa kläder som att det vore för fler hundra människor i månaden och flytta ut några meter mot en närförort skulle hon nog ha pengar i några år!)
Och är inte adoption ett alternativ? Jag tror säkert ngn skulle kunna tänka sig en unge med sånna gener.
Seriöst: det finns fler alternativ än att döda barnet.

Egoist!

Ett annat svar jag störde mig på var svaret på frågan "Om du tjänar så mycket på att blogga, och du vill vara en bra förebild, varför spenderar du alla pengar på saker bara du har gjädje av när du kan skänka pengar till något välgörande ändamål?" Vad hon svarade? "Egentligen skulle jag vilja svara att jag skattar så mycket att jag tycker det är en välgörenhet. ..."

Alltså.... Va? Okej att det inte är kul i sig att betala skatt men det är ju ändå skillnad på att skatta och ge pengar till välgörenhet.

Jag har aldrig förstått mig på någon så lite som hon tror jag.

Kommentarer
Postat av: Jonna

nej du... det finns inte ens nåt att säga åt såna saker...

Postat av: Sabine

Hahaha, men alltså är det inte allmänt känt att hon är en riktigt egoistisk liten...skitunge? Jag menar, hörde du utspelet i media om att nån pillade på henne på nån krog i italien? Ja vafan, går man klädd som hon i ett land där blondiner är lyxvara så kan ju använda hjärnan istället för att påstå att resebyrån borde ha varnat henne. Hon är ju så himla mån om att hon kan sköta sig själv med sina pengar och sin sprit och blabla, så varför skulle hon behöva nån hjälp?



Nej, den ungen kommer få ett bakslag när hon måste börja jobba på riktigt, för jag tror inte hon kommer gå genom livet bloggandes direkt, ska bli kul att se henne på parkbänken, haha.

2008-12-09 @ 19:28:46
URL: http://vetauriel.se
Postat av: Anonym

Så du försvarar att hon blev antastad? En tjej ska väl för f*n kunna gå näck utan att någon äcklig människa ska komma och antasta/våldta denne!

2009-03-19 @ 05:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback