Funderingar

Jag springer ju omkring mycket på jobbet under dagarna och då kommer man att tänka på väldigt konstiga saker. Nu har jag bestämt mig för att dokumentera detta i den annars så händelselösa bloggen.^^ Mest för att visa på hur konstigt min hjärna funkar sägr vi.

En sak som jag funderat över ett tag nu är hurvida kaffet blir bubbligt eller ej om man brygger det på bubbelvatten? Och hur smakar det om man har smaksatt vatten, t.ex. Loka citron? En citronkaffe kanske?

Någon sa för någon vecka sen (iom att det redan än november) att det går fasligt snabbt. Jag antar att de flesta av er är helt normala och inte tänker som jag, men jag tänker som så att fasligt måste ju innebära att det går i fas. Frågan är väl bara vad det går i fas med? Eller?

Ett uttryck som verkligen stör mig är "du behöver ju inte bli sur/arg". Nehe? Så du menar att jag verkligen inte behöver det?! Nämen vad snällt att jag slipper det då... Men förstår ni vad jag menar? Jag förstår väl att jag inte behöver bli sur, men ibland blir man ju liksom det ändå. Helt frivilligt. Eller ofrivilligt beroende på hur man ser det. man bara blir det!

Ordet överallt har också fascinerat mig den här veckan. Överallt. Särskriver man ordet blir det över allt. Och då undrar jag om det kanske kommer därifrån, eller har samma mening? Någonting som är över allt. Och överallt. Jaha, det måste väl vara Gud då? Han står över allt och är överallt. Fyndigt va?

Ur mina ögon sedda är uttrycket att något är bergssäkert ett ganska värdelöst uttryck. Man är helt bergis på något. Men jaha, vad säger det egentligen om något när det står i Bibeln att man med tro så lite som ett senapskorn (väldigt lite alltså) kan flytta på berget? Hur säkert var det då egenligen? Nej, JUST DET!

Och slutligen FY FAN! Det måste väl vara något av det bästa man kan säga?! Fy är ju ett skällsord och Fan är ett namn på Djävulen. Det måste ju innebära att om man säger "fy fan" står man och skäller ut Djävulen! Helt klockrent ju och något vi alla borde göra mer!



Ni måste självklart inte ta det jag skrivit här på fullaste allvar.
Och ja - det är sånt här jag springer och funderar på på dagarna.

Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Hehe, vad roligt att läsa! :)



Ordet fasligt tänker jag snarare kommer från ordet fasa. Det går så snabbt så det är en fasa. Liksom...



Och bergssäkert. Tänk istället på den som byggde sitt hus på en berggrund. Då blir det garanterat bergssäkert.

Postat av: Josefine

Vadå, att det går läskigt snabbt? :S Ja, varför inte. Jag är väl skadad av att ha gått natur kanske.



Men om man bygger huset på ett berg och berget flyttas... Då kan man väl lika gärna skaffa husvagn?^^

2008-11-10 @ 14:48:09
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Sofie

haha..tycker om din sista fundering alltså.. men de andra va inte så pjåkiga heller :)

2008-11-12 @ 23:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback