Lägenhetssnack

Idag på eftermiddagsfikat satt jag med två kollegor och pratade bl.a. om mitt lägenhetssökande. Jag berättade att jag hittat en intressant lägenhet men att jag skulle vara nummer 545 i kön om jag intresseanmälde mig. Ingen höjdare alltså. Sen började vi prata om lägenheter i Södertälje men att det är lite svårt där iom att det är så många ställen där som man absolut inte vill bo på och att det även är ganska långa kötider även där. Ja, om man då inte vill bo i diverse ghetto-områden (som är nästan hela staden xD). Och på tal om dessa ghetto-områden berättade jag att man kunde få en två på 55 kvm i Hovsjö med insynsskydd och stor balkong i söderläge för 130 000 kronor. Då säger en av dessa kollegor "Ja, då har du råd med både livförsäkring och skottsäker väst."

Klockrenaste kommentaren idag?

Kommentarer
Postat av: Sofie

oj..visste inte alls att du va lite inne på att skaffa egen lägenhet...när kom du på den härliga ideen?

2008-11-12 @ 23:09:53
Postat av: Jonna

Hahaha ja man får väl se det på det sättet! Skottsäker väst är ju dessutom en engångsutgift, så det borde du ju lätt spara pengar på! Tycker du kör på det ^^

2008-11-13 @ 09:59:50
Postat av: Josefine

Sofie: Ja, ganska länge sen. :S I somras? Jag har ju varit på ett par visningar men jag har ju inga pengar (jobb) och så var de inte värda det. Och så var det i Södertälje och i den skitstaden vill jag inte bo. ;)



Jonna: Mmm, jag vet att det låter bra och så. Men någonting inom mig skriker nej väldigt högt... Undrar vad det kan vara.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback