Lika nervös som alltid

Alltid lika nervös. Och det går alltid lika bra. Varför ska jag då hålla på och mesa mig och bli nervös?

Igår var jag på Södertappen efter jobbet och gav blod. Jag var svinigt nervös innan och plågade alla i min närhet med nervositet. Går in på blodcentralen med mamma som den trygga följeslagren som ska rädda mig om jag dör. Fyller i papper, äter två mackor, pratar med läkare om en medicin jag tagit, går in till britsarna, allt prat innan, ber att få bli tippad bakåt, blir tvättad där de ska sticka....

Under hela den "innan-processen" är jag så nervös man kan bli. När de väl stuckit mig är jag lugn, så lugn man nu kan vara efter att ha spänt sig så mycket som jag har gjort innan. Jag känner under tiden jag ligger och pumpar ut blod med min boll att jag är lugn inombords men kroppen är fortfarande stel som en pinne efter min innan-nervositet. Varför ska det vara såhär? Det är inte roligt!

Man brukar säga att det är bra att vara lite nervös men jag tror inte alls på det! Det gör att man nästan svimmar när man slappnar av till slut och får tillbaka allt blod till huvudet (ja, det blod man har kvar efter en tappning). En riktigt dålig vana jag har!

Annars kan jag verkligen rekomendera alla som kan att lämna blod. Det är en riktigt bra gärning. Hur ofta tar man inte för givet att det ska finnas blod till oss om vi blir skadade? Då borde det väl också vara en självklarhet att lämna blod om man kan?!

Kommentarer
Postat av: Sofie

håller med om att alla som kan BORDE lämna blod. Va o lämnade blod i tisdags o de e verkligen värt det. Som du nämner kan man bli lite nervös inna men så fort de stuckit in nålen så går allt finemang. Dessutom får man smörgås, dricka o presenter. plus att man blir lite ompysslad. Kan de bli bättre? ;)

2008-11-13 @ 22:05:07
Postat av: Rebecca

Haha, gillar upplägget:) jätte läskigt, men ni borde pröva ;) Kram på dig

Postat av: Sabine

På vissa bilder har jag försökt ta bort lite rörelseoskärpa och så har jag tagit bort blåstick ur nån bild (vi köpte en rätt billig kamera och den kan inte mäta färger och ljus helt normalt), egentligen är det klarare färger men det går inte att återskapa. Det var otroligt vackert, det var en brygga ut över revet eftersom man inte får gå på det, och när man kom till slutet på bryggan så stupade det ner och var alldeles sjukt klarblått.. I want to go back!

2008-11-18 @ 12:52:27
URL: http://sabine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback